DAFI Tuesday: Sponsoreret indhold på de sociale medier

05. september, 2017
09:00 til 10:00

Sender I produkter til en blogger, Instagrammer eller anden form for influencer? Eller er du influencer, der modtager gaver fra modevirksomheder? Så skal I have styr på den nye markedsføringslov, der trådte i kraft 1. juli.

Til DAFI Tuesday den 5. september zoomer vi ind på reglerne for reklame på de sociale medier. Forbrugerombudsmanden Christina Toftegaard Nielsen giver råd til, hvordan blandt andre modebrands og bloggere skal begå sig på sociale medier, når det handler om sponsoreret indhold. Hun vil komme ind på følgende:

  • Hvordan fører Forbrugerombudsmanden tilsyn med forbuddet mod skjult reklame?
  • Hvad skal man som influencer være opmærksom på for ikke at overtræde forbuddet?
  • Hvad lægger Forbrugerombudsmanden vægt på i vurderingen af, om en reklame er tydeligt markeret som en reklame?
  • Hvad der skal til for, at Forbrugerombudsmanden anser reklamer for at være tilstrækkeligt markeret?

 

Foredragsholder

Christina Toftegaard Nielsen har været forbrugerombudsmand i Danmark siden 2015. Hun er cand.jur. og har tidligere arbejdet i Justitsministeriet og som advokat. Forbrugerombudsmandens opgave er at føre tilsyn med, at erhvervsdrivende overholder markedsføringsloven og anden forbrugerbeskyttende lovgivning.

 

Praktisk

  • Den 5. september kl. 9-10
  • Design Society, Frederiksholms Kanal 30-C, 1220 København K
  • Tilmelding til rsvp@danishfashioninstitute.dk senest den 31. august - max to personer per virksomhed (husk at oplyse navn, virksomhed, CVR nr. og titlen på DAFI Tuesday'en)
  • Det er gratis at deltage, forudsat at virksomheden besvarer det eftersendte spørgeskema